Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-20, 12:01   #65
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Jag har precis fått upp ögonen för den mer gymnastiska träningen.
Har alltid velat kunna stå på händer och göra flaggor och sådant, men har aldrig satsat på att faktiskt lära mig kropp att göra dessa saker.
Skulle i förlängningen även vilja prova på lite enklare volter och dyl.


Hittillls så klarar jag:

- Dragonflags 5-6 stycken strikta (kanske inte direkt en gymnastövning, men den känns som en väldigt bra grund för bålstyrka)
- L-sit i dipsställning: 15-20 sekunder
- L-sit hängande i chinsställning: 15-20 sekunder
- L-sit från golv: 5-6 sekunder
- Frogstand: 10-15 sekunder
- Från huvudstående sänka benen till 90 grader och sedan tillbaka upp (4-5 reps)
- Att från hängande i chinsstång relativt sakta lyfta benen hela vägen upp till stången

Min träning (förutom på de specifika övningar som står ovan) ser ut så här

Tränar "vanliga gympass" 3-4 gånger i veckan

Chins i stort sett varje träningspass. Försöker även få in en hel del dips på det.

Avslutar varje pass med en hel del bålövningar som jag varierar genom benlyft, flutterkicks, dragonflags, chrunches, situps, plankor, höftlyft ("thrusters" eller hur det stavas),
Ska bli ännu bättre på denna del, då jag tidigare i min träningskarriär hatat allt vad bålträning heter så har det fuskats ordentligt med den.

Stretching (ännu en sak som jag blev dålig på efter jag slutade med Karaten)

Jobbar just nu ganska hårt på att stärka mina handleder så jag gör diverse övningar för dem.

Gummisnoddar på utsidan av fingrarna (passar på att göra detta då och då under arbetstid =) )
Armhävningar med handflatan uppåt
Armhävningar på fingertopparna
"Greppfjädrar" (typ RB och CoC)
"Gyroboll"
Statiskt hängande från chinsstång
Hängande och svingande från chinsstång.

Tänkte införskaffa ett par ringar för att se om jag (till att börja med) ens fixar att göra dips i dem.

Ska bli kul att se vad jag faktiskt kan åstadkomma med min ganska långa och tunga kropp.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat