Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-26, 18:51   #43
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ser nästan lite trevligt ut. Vädret är bra här i Norrköping också, så pass bra att jag igår letade mig ut på en promenad trots bakfylla. Då är det bra på riktigt.

Bra skidat!
Det är verkligen superväder för skidåkning nu!
Har snabbt blivit varse att min tävlingsinstinkt går igång vääääldigt lätt ute efter spåren. Svårt att hålla igen tempot och åka sin egna fart.

Idag var det en liten gubbe (äldre än mig iaf) som åkte förbi mig just som jag startade varv 2. Han gled iväg en bit framför mig och jag körde min egna fart fast möjligtvis lite snabbare än jag ville. 2/3 uppför den långa backen så såg jag att han slog av lite på tempot och jag närmade mig lite. Uppe på flacken höll vi ganska likvärdigt tempo och när det gick utför så körde jag på lite hårdare och tog in en del för att i slutet inte vara mer än 20 meter bakom. Som längst var det nog över 100 meter.
Fantastiskt roligt att "tävla" mot andra i spåret fast även lite jobbigt när man egentligen tänkt köra något helt annat pass. Men det blir ju mer att man sätter upp små utmaningar för en själv, vilket pushar en lite extra också.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat