Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-07, 22:39   #88
johnnytex
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Klippan
Inlägg: 1 291
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Du skriver att schemat lovar lite för mycket, men det lovar egentligen dubbelt så mycket. Orginaltiteln på schemat är "How to increase your bench with 50 pounds in 7 weeks". Så dom har alltså tänkt att man ska öka 22.5kg. Man hamnar på dom vikterna om man ökar efter varje failuretest.
Men det är ju helt omöjligt.
Det var precis det som jag tänkte på Du har ju tonat ner det lite i ditt schema, vilket känns lite rimligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Vad körde du för bröst, triceps och axelövningar?
Körde "ren" axelträning 2ggr/veckan, en av pushdagarna så var det sidolyft och en av pulldagarna var det bakre-sidolyft. Annars hade jag ingen direkt träning av axlar.

Bröst körde jag båda pushdagarna, plana hantelflyes ena dagen och stående flyes i CC:n andra dagen, dock bara 2set i dessa övningar. Jag känner inte så mycket av bröst under bänkpressen.

Håller med dig om triceps. Antar det kan bero på mycket på hur man bänkar, på fattning? Jag körde pushdowns med olika grepp på båda pushdagarna. Tänkte innan jag började köra schemat att jag inte skulle ha någon så "tung" tricepsövning därför valde jag pushdowns.

Angående det med viktvana du säger. Det kändes skitbra att du hade med negativa så man kunde få känna på lite tyngre vikter. Känns lättare psykiskt när man fått hålla i tyngre vikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Roligt att du uppskattar schemat
Absolut, det är bra när ni mer erfarna gossar kan presentera lite sånt här godis för oss lite mindre erfarna. Jag har tagit till mig detta schema nu och efter att kört det en gång och fått upp ögonen på lite mindre modifieringar jag tänker göra så blir det nog till att köra schemat någon gång till framöver!
johnnytex är inte uppkopplad   Svara med citat