Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-11, 06:31   #7
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusB Visa inlägg
Tänkte testa det här programmet iom att jag är riktigt kass i de flesta tryckövningar, främst bänkpress. Följde riktlinjerna för att ta reda på mitt max som hamnade på 95kg. Jag blev lite skeptisk till vikterna vid bröstpassen när jag dunkade in 95kg i din exel-fil.

Nu har jag kört 6 träningspass och jag måste säga att bröstpassen nästan är patetiskt enkla. Jag måste köra extremt intenstivt för att ens bli lite småtrött under de passen. Bänkpressen är på tok för lätt och i restrerande övningar har jag följt rekomendationerna. Endast 3 set känns lite fjuttigt när det är så pass få reps som skall utföras.

Aja, jag ville bara lufta lite åsikter om programmet. Det blir förhoppningsvis lite mer intressant när jag närmar mig passen där failure och de negativa seten är inkluderade
Att bänkpressen är för lätt jämnar ut sig efter 1-3 failuretest. Om du i första failuretestet (pass #5) klarar fler än 5 reps så ska du ändra 1RM till 97.5. Då höjs resterande vikter. Och om det fortfarande är för lätt på nästa failuretest (pass #7) så borde du även där klara fler än 5 reps. Då höjer du 1RM till 100kg.

Och Gamla MM2K har en 2 veckors "inkörningsperiod" som är lite lättare. Det blir tyngre mot slutet.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat