Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-01, 00:01   #1196
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Jag har hört ett rykte om att Årsjö "väljer" grenar på SM.
Hur mycket sanning ligger det bakom det egentligen?
Jag vet bara att han varit med och arrangerat tävlingar som t.e.x giants live i Norrköping.

Och att det är vissa inom strongman communityt är besvikna över att han inte behöver kvala till SM eftersom han är regerande mästare ett x antal ggr i rad.

Det i sin tur gör att han kan planera sin träning, låta kroppen läka ihop långt i förväg till skillnad mot många andra som inte alls är lika självklara SM kandidater.
Ett kval kan avgöras på minsta lilla skitsak. Att man tappar en sten eller vad det nu må vara.


Personen jag pratat med menar att årsjö inte kan vara med och bestämma grenar på internationella tävlingar gör att han underpresterar. Och att han inte är mer skadad än någon annan.

Det är inte mina egna ord men jag vill ändå lyfta frågan utan att bli kallad för en hatare.

Vem väljer grenarna till SM och hur bestäms dom? Hur långt i förväg brukar dom som tävlar få veta vilka som är tävlingsmomenten?

Jag tycker det är intressant att veta. Strongman är inte standardeserat som styrkelyft med dom tre stora knäböj bänk mark som jämförelse.

Senast redigerad av An Iron Soul den 2018-07-01 klockan 00:03.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat