Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-18, 16:06   #1
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Smile Fått en kattunge.

Sökte igenom olika '' kattrådar '' men hittade ingen tråd som är aktiv eller relevant - dem flesta är gamla så jag väljer att starta en ny.


Jo, jag fick en kattunge i present för några dagar sen, en '' nork skogskatt, ragdoll bondkatt. Han är 4 månader gammal. Jag har haft en del husdjur innan men det är första gången jag har en katt. Jag har, och läser fortfarande på mycket om katter på nätet givetvis, för att lära mig så mycket som möjligt hela tiden. Katten bestämde sig redan första dagen vi fick honom att jag skulle vara hans favorit i huset. Han är mest lugn på dagarna men på nätterna har han hur mycket energi som helst Han härjar runt i hela huset och busar.


Han har en liten kattlåda med kattsand, lite leksaker, ställer mat och vatten, lite kattleksaker, olika saker för att sköta hygienen etc. Jag försöker aktivera honom varje dag på något sätt., leker lekar, han har leksaker. Jag rensar kattlådan dagligen, toa behovet sköter han i lådan, inget pissande i huset och så vilket är skönt.


Jag märker att han ofta liksom inte vill att man ska klappa och gosa med honom, han kan lätt bli aggresiv, han kommer när han behöver något men annars kör han sitt race Olikheten med hund där. Jag vill uppfostra honom rätt från början, så att det inte blir knas när han blir äldre. Han var väldigt jobbig första dagen men det är förståeligt i och med att han kom in i en ny miljö. Han är vaccinerad.


Så jag riktar mig till alla med katter eller erfarenhet av katter, kom gärna med förslag, rekommendationer och erfarenheter - behöver er hjälp. Ringt runt till en del katt organisationer och så också - men skadar ju inte att skriva här heller Fråga gärna det ni undrar om jag gör eller inte gör med katten också, säkert saker jag glömmer göra. Fyller på mer sen, säkert saker jag glömt tillägga.


Ha en underbar torsdag!
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat