Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-07, 09:58   #2046
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V 10.Lördag.

Jepp varit en intensiv vecka!!......
Inte vad gäller träning,...Men utbildning, phuuu.....mkt teori är det!!!....

Idag är det en vilodag, ifrån utbildning, men i morgon, Söndag, utbildas det igen.

Utbildningen gäller jobbet för brödfödan, viktigt liksom. För att leva, äta träna osv.....

Men!!....Vi lyckades frakta över de Hydraliska lyftkolvarna, till Mobilkranen, i Torsdags!!.....Med traverser, lyftar, och sling, pallar, mm.....

Och jag/vi, lyckades sjösätta flotten ifrån slipen, utan kranen också!!.....
Körde ned slipen, med flotten på, och sedan när vattnet, blev högre och högre, så började den att luta(flotten).

Men ville inte lossna ifrån slipen, så jag fick ta tag i repet, som de andra gubbarna höll i, och dra för kung å fosterland!!!.......Då lossnade flotten ifrån slipen......lol.....

Sen så lyfte vi ned kolvarna, på flotten, och satte på utombordaren, tankade den, sen över till andra sidans båtklubb, där de har en sjösättningsramp, som man kan komma ned till med bil och släp!!....

Kompisen, hade lånat ett släp, med el-vinch på, vi körde upp flotten så långt det gick!!....på rampen, sen lade vi ut träskivor, glidmaterial, sen så kopplade vi vinch till kolvar, men det gick för sakta det, så jag prövade att dra, manuellt, med egen muskelkraft, och det gick alldeles utmärkt det, kan tacka styrkelyften för detta!!!.....

Vi var en 3st som drog upp bägge kolvarna på släpet, ca: 200-250 kg st, väger de, minst!!!......

Sen tillbaka med flotten osv.
Nu är den biten klar, i alla fall......nu får vi förlita oss på firma som ska renovera kolvarna, det är rätt så bråttom!!.....

Vi har en 50-55 st båtar som vill i, i början utav MAj månad......Hujedamej jaa....

Men, strax hoppas jag kunna träna igen!!.......
Får bli några små-pass ibland , prio på annat just nu!!!:........

Sen det där med sjukdomar, å allt shiiit de skriver om, i media osv......
Man får ta det lite lugnt, vad gäller folksamlingar, resor, samt hålla god hygien, som alltid gäller, använda handskar, tvätta händer, osv......




Sen ska det monteras på igen, också!!!......
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat