Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-10, 12:28   #1198
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag ska villigt erkänna att jag hänger med rätt dåligt i din framfart nu då jag inte är någon expert på grepp. Men om du stänger 3,5:an, hur många tror du är certifierade på den?
Ja de är ju dötråkigt att läsa när man inte själv tränar grepp! Det är skillnad på att stänga #3.5an och att certifiera. Certifieringen är en rätt stökig procedur där du får beställa certifiering från de som tillverkar captains of crush (ironminds) de skickar då ut en gripper till dig och parar ihop dig med en domare i din närhet som kan bevittna certifieringen. Du skall då kunna stänga grippern med så stor öppning att du får igenom ett kreditkort mellan handtagen. Du måste sedan skicka tillbaka grippern och din film för bedömning. Det är hittills 16 personer som certifierat på 3.5an.

Jag har nästan stängt 3an på det sättet (ca 5mm ifrån) det har 274 personer certifierat sig på. Hur många som klarar stänga 3an med kreditkort utöver det är väldigt svårt att uppskatta.. men om jag får dra en siffra ur röven så 700-1000?

Om man skall fundera på hur många som stänger 3.5an (med handtagen parallell eller djupare sättning skulle jag gissa på kanske 100-150 pers)?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat