Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-12, 22:28   #8
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Finns det nån spec på max diff för Eleikos träningsvikter (de nyare sorterna; bumpers och gummiklädda järn) som brukar finnas på ett vanligt gym?
När jag mejlade så har jag för mig att det var typ 2-3% i toleranserna.

Jag har dock vägt två st 15 kg plattor från sats en gång, när jag tyckte det var stor skillnad på höger och vänster när jag körde militärpress.
Ena vägde 13 kg och den andra 14.5 kg, vilket var anledningen till att jag mejlade eleiko och frågade vad tusan det var frågan om, för det är fan inte okej med 15% diff
Fick svaret att det tydligen är vanligt att det vulkade gummit torkar ut och tappar "vattenvikt". Särskilt om gymmen förvarar vikterna felaktigt (det här gymmet hade dem i ett stort fönster med konstant sol). Och bevisligen kan det påverka så pass mycket som uppåt 2 kg.

Tycker de svarta tjocka bumprarna är totalt värdelösa och litar inte ett smack på dem efter den erfarenheten.

Mina 0,5 kg plattor jag köpte själv, väger 504g respektive 503g
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-08-12 klockan 22:30.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat