Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-07, 08:30   #9
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Jag har aldrig testat just detta men har testat liknade grejer tex 100 armhävningar på tid, 100 burpees på tid, Crossfit passet murph, 10 set Chins med 1 min vila.
Jag hörde att 100 armhävningar på under fyra minuter är bra att klara, och 100 burpees under 8 minuter, så då delade jag det på tiden, mycket enklare så.
Tänk att du gör tio bänkpresslyft i minuten, då gör du 100 på tio minuter.
Kör fem reps, vila 20 sekunder, gör fem reps, vila 20 sek osv. eller 4,3,3?
Poängen är att aldrig få mjölksyra utan göra några reps sen vila lite.
Låter vettigt. Jag fick kanske inte mjölksyra men hade flera set med sega utlåsningar, då sänkte jag repsen eller ökade vilan något.

Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Jag testade en liknande grej i april. Dock var det 62,5 % av 1RM vilket var 75 kg och därmed ca 5 kg under kroppsvikt. Jag gjorde 120 reps (mitt mål) på 14,08 minuter!

Axlarna fick så duktigt med stryk att jag inte kunde träna bänkpress på flera veckor. Tror det var bicepssenorna egentligen, och faktum var att jag var rätt sliten innan, men liknande maxutmaningar slutar sällan gott för någon som är vältränad.
Lät drygt. Jag kände ingenting efteråt mer än lite pump i bröstet då(men ingen extrem sådan). Kanske var för mesig med vilan. Å andra sidan så talar väl de sega utlåsningarna för att mindre vila hade blivit tufft.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat