Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-22, 20:10   #11179
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
hur lång är du Robban ? 75 kg..låter lågt men du ser ut att ha mycket massa
Jag är 175cm kort. Väger så lite men det är ju se ut att ha mycket massa som är målet så det är iaf bättre än mycket vikt o se ut o sakna massa helt och hållet. Allt utgår från ens midjemått, leder och muskelfästen sen med. Jag menar en på 175cm kan ha 10cm mer midja, bredare höfter, grövre leder. Man har även olika långa halsar, olika stora huvuden, fötter, händer osv...

Det är lätt att stirra sig blind på axelbredd t ex, men det viktiga är ration mellan ens egna axlar/midja inte vem som är bredast i collegetröjan. Eller om man med sin deffade 85cm-midja är bredare än den med 65cm. Den med så mycket smalare midja kan ha mycket smalare axlar men ändå ha en bättre symmetri och bredd. Ju mindre utgångspunkter man har ju mindre väger man trots massa till dessa riktpunkter. Sen skapar symmetri den rätta looken, inget får ta över och förminska ngt osv. Någon med enorma främre delts måste ha enorma biceps då och enorma triceps då osv. Allt ska passa ihop annars blir man mindre fast man är större. För stor delta ger små armar oavsett armmått.Menar inte jag är perfekt på ngt sätt symmetriskt utan försöker förklara varför vågen är så ointressant gällande bodybuilding.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2019-07-22 klockan 20:19.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat