Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-10, 11:11   #514
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Därför att spelet framför eget straffområde handlar om riskminimering när du är under press, då måste man värdera gynnsamma och ogynnsamma utfall. Backen tog ett felbeslut enligt mig och målvakten var ofokuserad.

Lets agree to disagree.

Lite trist att Huddersfield hänger kvar på Swanseas bekostnad i PL men kul att Soton klarade sig från nedflyttning. Stoke och WBA får gärna harva lite i Championship för min del.
Riskminimering i all ära. Men nu vet vi ju hurpass bra han faktiskt lade hemåtpassningen. Inte jättebra, men heller ingen katastrofpassning. Då ser jag inte poängen med att fundera på vad som hänt ifall han gjort en riktigt vrålusel hemåtpass.

Ifall han dragit på stora kanonen mot egen målvakt och satt den i krysset så hade det såklart varit ett riktigt svårt läge för målisen att rädda upp situationen. Men varför skulle man tro att han skulle råka göra det?

Visst att hemåtpassningen inte var optimal. Men 99% av skulden ligger ändå på målvakten eftersom han stod och sov och inte var beredd för fem öre på att bollen kunde komma hemåt.

Det hade troligen inte hjälpt ifall han slagit hemåtpassningen bättre heller, eftersom problemet var målvaktens hjärnsläpp då han trodde han kunde plocka upp bollen med händerna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat