Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-12, 20:01   #73
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Ha! Jag sitter med den framför mig och är riktigt besviken. Vaniljen har inte alls samma sting, tyngd och lenhet som BJ har. Den smakar som i prinip vilken GB-vanilj som helst och känns mest... meh. Helt menlös. Kakdegen är inte alls lika god och dessutom är det mindre av den. Kakdegen i BJ är ju i rejäla bitar. Här är det mest små smulor som har mindre smak än i BJs variant.

Bland de större besvikelserna jag har varit med om i mitt glassliv. Jag har gått igenom halva byttan och funderar seriöst på att slänga resten. Det är inte värt kalorierna för något som är så smaklöst.
Vad i ...
Kan ha varit att du fått en dålig bytta, måste nästan testa själv igen då du skriver så där, vaniljen har i alla lägen jag testat den framträdit mer än självaste Häagen-Dazs och dessutom varit i harmoni med sötman till skillnad från B&J eller Mcennedy där jag anser att sötman får ta överhanden.
Just stinget i B&J gillar jag dock inte, smakar artificiellt och kemiskt, tyckte inte så i början men har plöjt igenom så många halvlitrar att mina smaklökar börjat rata för starka direkta smaker och istället efterfråga komplexa ibland lite väl subtila undertoner.

Just mängden kakdeg kan jag hålla med om, även om det är mycket har jag gnatat på dem ett tag nu om att öka mängden, angående smakdelen är det ju två olika.
Jag föredrar B&J vid "munchiemode" (eller tja jag köper ju Mcennedy's kopia isf. då den är bättre) medans Mormor Magdas är mer en "fin sommarkvälls glass".

Tråkigt iallafall att du inte gillade den, kan tipsa om deras salta karamell eller mint/popcornglass.
Popcornglassen finns en viss risk med då hon meddelade mig för drygt två månader sedan om att en ny anställd glömde karamellsåsen i några batcher och de fick reda på det då den redan fanns i butik, men är den med karamellsåsen är den speciell och mycket god.

Senast redigerad av Vivaldi den 2014-07-12 klockan 20:03.
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat