Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-12, 13:51   #63
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Nämen? En HD Belgian Chocolate ger 1396 kcal ser jag nu när jag förbereder chokladorgien och knappar in värdena i ätardagsdokumentet. Det är med råge den största energimängden från någon bytta glass jag kört post-workout hittills. Många B&J ligger mellan 1100-1200 kcal.

Blir lite snålt med kalorier resten av dagen men får väl skippa pizzan och ölen och köra pytt istället. Worth it? Det vet vi om cirkus 2 h.
Citat:
Ursprungligen postat av exor Visa inlägg
Lycka till!

Älskar choklad så är nyfiken på smaken
Häagen-Dazs Belgian Chocolate

Hmm... Svårt det här. Jag utvärderar ju efter principen äta-hela-byttan-när-jag-kommer-hem-från-gymmet och där har HD än så länge varit lite av en besvikelse (bara testat två hittills, förvisso och har inte gett upp än). Jag kommer inte göra någon Vivaldi-utvärdering utan beskriver rakt av. 1400 kcal chokladglass av den här sorten var väldigt mycket mer lättäten än jag hade förväntat mig. Denna slank ner på 10 min tror jag. Den hade en len, bra chokladsmak och med massa småflarn av choklad, typ som GB "Krossad choklad". Inga extravaganser.

God, men ändå "too much" (choklad unt choklad) under just dessa omständigheter. Det är helt klart en bra chokladglass och hade fungerat som en av flera kulor i en strut eller i en dessert tillsammans med annat. Men inte 500 ml rakt upp och ner.

Så den viktigaste frågan, som faktiskt säger nästan allt: Kommer jag köpa igen? Svar: Nej, inte som post-workout-glass.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2014-07-12 klockan 13:52.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat