Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-11, 16:14   #68
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Och jag tror definitivt att det har med gamla inlägg att göra. Fram till för några månader sedan såg jag Anders The Peak som en ganska intetsägande figur, jag hade uppfattat att han var en medelålders man som verkade vältränad och kunnig om träning och inte tillhörde någon av de mer aktiva på forumet.

Men sen en dag, som en blixt från klar himmel, bestämde han för att bli för mig vad Klagarn är för ceejay. Det började med att han skrev att han hade läst i min journal och märkt att jag aldrig går utanför min bekvämlighetszon. "Vad menar du, hur kan du se det?", frågade jag. Det hade varit en sak om jag skrev "jag tränade inte så hårt idag" efter varje inlägg. Eller om jag skrev ner RPE och inget av mina set hade högre än @7. Eller om jag körde med väldigt låg volym. Men ingen av de grejerna gjorde jag, så jag undrade vad Anders fick det ifrån. Men jag fick bara ett nonsens-svar.

Och sen var bollen i rullning. I en annan tråd fick jag snart veta att jag "inte fattat att hård träning är en livsstil, inte en tic". Ingen förklaring. En annan gång hette det att behöver lära mig träna ordentligt och lära mig grundläggande mekanik - ingen förklaring. Ett par gånger bestämde han sig för att gå åt motsatt håll och skriva att jag borde sluta träna, det är ändå ingen idé att jag gör det. Eller, varför inte min personliga favorit: När han skrev att han läst i min journal att "jag bara går till gymmet för det sociala". Jag har ingen träningspartner. "Det sociala" för mig består bokstavligt talat att säga "hej" till de jag får ögonkontakt med på vägen in, och "hejdå" på vägen ut. Så jag funderar fortfarande ibland på hur han lyckades läsa det där.
Haha, så det är alltså härifrån det kommer att du "aldrig tar i när du tränar"!
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat