Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-30, 15:52   #29
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Hej allihopa. Nu har jag haft katten ett tag och det mesta funkar bra, dock har det dykt upp lite frågor som jag jättegärna skulle vilja ha hjälp med från er kattälskare Tack så jättemycket i förhand!


1 - Han är väldigt pigg på nätterna så jag behöver effektiva lekar som tröttar ut honom ungefär samtidigt som vi lägger oss. Ibland låter han oss inte sova och han vill inte vara ensam. Förövrigt beteer han sig normalt. Kör olika lekar med honom men han vägrar bli trött . Kollat mycket på nätet och tagit del av era tips, försöker variera men det tar tiid för han att bli trött och ge upp


2 - Jag märker att katten lätt tröttnar på sina leksaker och vill ha variation. Jag är dålig på lekar och så men försöker variera med lekar och aktivera katten. Läser runt en del på nätet, tänkte om ni har effektiva tips? Det jag brukar göra är att han får försöka fånga något, leka med garn, han tycker om att leka med kartonger och så.


3 - Katten bits hela tiden och är väldigt lättskrämd, och jag är lite ovan katthusse så jag kan bli skrämd ibland �� Vad kan detta beteende bero på? Vad bör jag göra? Han är ju samtidigt väldigt gosig och vill vara med oss i hemmet väldigt ofta, han gillar inte vara ensam


4 - Är det viktigt att ha klösträd? Han gillar höjder, han klättrar upp på mitt skrivbord, säng soffa mm. Klösbrädan som vi har använder han inte. Det händer att han river på oss och saker i hemmet med sina klor osv.


5 - Ska man se till att katten har mat hela tiden? Just nu har jag bara torrfoder, men behöver han blöt mat också och isåfall hur mycket? Samt vad tycker ni om kattmaten på bilden direkt ovan?
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat