Ämne: Trötthet.
Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-31, 08:21   #5
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeblixten Visa inlägg
Jag jobbar numera 5 dagar i veckan med att svetsa i en verkstad, Jag börjar 7:30 och kör till 16:00, går upp kl 5:45-6:00 varje dag för att hinna vakna till innan jag sticker äter ordentlig frukost samt tar en dusch.

Men hur jag än gör är jag alltid svintrött om dagarna, somnar 22-23 varje kväll, sover hela natten varje natt med. Speciellt efter lunch någon gång, då är jag redo attt bryta ihop av trötthet.

Hur blir man piggare om dagarna? Ska man behöva gå runt med sådan här trötthet hela livet? :/ orkar ju inte göra någonting om dagarna.

Edit: jag cyklar 4km till och från verkstaden med så morgongympa får jag ju gratis.
Du kanske snarkar mycket så du får ut lite av sömnen. Ev kanske du har sömnapné

"Sömnapnésyndrom avser en kombination av mer än ett visst antal andningsstörningsepisoder under sömn; den nedre gränsen är något omtvistad men vanligtvis anges 5 eller 10 episoder med nedsatt andning och med en duration av minst 10 sekunder vardera som nedre gräns, och dagsymptom i form av trötthet, sömnighet, huvudvärk eller koncentrationssvårigheter."

Jag har haft flera patienter som uppger att de sover djupt hela natten och är trötta trots 7-9h sömn. De har vid utredning visats ha sömnapné och haft usel sömnkvalité pga det.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat