Visa ett inlägg
Gammal 2022-07-23, 15:03   #76
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vet inte, jag har aldrig sett klart filmen.

Men man kan ta argumentet längre, om vi tar en snubbe som är 25 år och PT och är extremt vältränad och säkert kunnig och duktig. Vad ska han tillföra till min träning? Oavsett hur duktig han är så vet han inte hur det är att vara 43 år och ha tränat i typ 25 år, han kan typ säga "träna hårdare" men det är inte det jag behöver.

För att ta Dorian Yates som exempel, ja jag skulle kunna tänka mig honom som tränare nu, eftersom han samlat på sig kunskap från ett liv av träning. Trots att han ser ut som vilken gubbe som helst nu.
Trixet att vara en bra PT är ju just att kunna se vad det är klienten behöver för att nå sina mål.
En del vill ha fakta, siffror och bestämda rörelser, andra en överste überstormgenerale som skriker förolämpningar i örat, samt vissa som behöver enkla instruktioner, roliga övningar och beröm - helt bortkastat med vinklar och aminosyror på de sista.
Andra kanske har specifika problem med leder eller psyke som man måste testa sig fram till rätt metod för att få resultat på.
Med vissa löser man det lättast med ett simpelt schema, steroider och tipset att "ät allt du ser".

Tror det är viktigt att man som PT är ärlig med vad det är man själv klarar av att lära ut för att kunna få så nöjda kunder som möjligt.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat