Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-11, 10:57   #29
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
9/3:
Jag testade en 4x4-intervall utan ortosen och jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Jag kände för att ligga lågt på Watten så jag valde att köra ett snitt på 150w per intervall (2m 12,5s per 500 meter) och som jämförelse så låg jag på 225 watt / 1m 54s för 7 veckor sedan när jag fick min operation. Det går så himla fort att tappa den prestation man på relativt kort tid har fått.

Hur som helst så var 150w på gränsen till alldeles för skitjobbigt. Jag hamnade på 96% av maxpulsen i slutet av sista intervallen. Det är ungefär här jag vill ligga när jag är varm i kläderna men som ett första komma igång-pass så är det för tufft. Ångesten och envisheten i mig tillåter mig dock inte att ta det lite lugnare utan nästa pass kommer bli 150 watt också. I min värld bör det dock gå ganska fort att komma tillbaka. Jag har min första tävling om exakt två månader så tanken är att jag kör 4x4 i en månad och sedan 4x8 fram till tävlingen.

Min fot gjorde dock väldigt ont efteråt på ett oroväckande sätt. Det gjorde jobbigt ont från kvällen och två hela dagar efteråt. Ingenting har gått sönder men det blev på tok för mycket belastning och slitage på de (fortfarande) halvtrasiga senorna som opererades. Känslan är ungefär en brännande, pulserande och strålande smärta som är lite halvsvår att hantera. Dock har jag valt att inte äta mina smärtstillande tabletter eftersom jag lättare kan känna efter var gränsen går vid belastning då.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat