Ämne: Min journal.
Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-11, 23:32   #68
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Tänkte börja att uppdatera igen.
Har kört över/under schema nu i strax 3 månader. Kör 4 styrkepass i veckan.
Jag kör ca 12 set bröst, 14 set rygg, 20 set ben, ca 10 set axlar om jag räknar med baksida axlar(vet ej om jag skulle räkna det som rygg egentligen men skitsamma) i veckan.
Har inte haft ork att träna armarna isolerat, sen tar överkroppspassen lång tid.
Tänker fortsätta ett par månader till med över/under för att sedan utvärdera mina resultat i både massa och styrka.
Jag har börjat med 5x5 i de tre stora (mark, knäböj och bänkpress) sedan ett par veckor tillbaka.
Att öka i de övningarna är prio ett. Jag kommer dokumentera de andra övningarna med men kanske inte lika noga.
Jag har börjat köra på väldigt låg vikt i de tre stora, bara för att jag behöver öva teknik och att jag vill ju ha en linjär progression så det ej tar stopp för snabbt. Körde 5x5 i höstas tills jag fick problem med ländrygg och lite annat. Men jag har vart hos naprapat och det är bra nu.

Mina stats i 5x5 innan jag slutade i höstas var:
Knäböj 100kg
Bänkpress 75kg
Marklyft 110kg

Angående kosten så försöker jag ligga på balans för att jag vill ej gå upp mer i vikt då jag lagt på mig för mycket fett tycker jag, dubbelhaka och inga synliga magrutor längre, jag som var så spinkig innan haha...

Wish me luck!!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat