Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-02, 15:54   #5
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av KlintÖstskog Visa inlägg
Tack för ditt svar, men är du seriös med att jag endast ska ligga på mellan 600-800 kcal per dag, eller missförstår jag dig? För det låter sjukt lite.

Kan även tillägga att jag är 2.08m, så nä smäll fet är jag ej, men en del fett har jag.
Kolokille vet inte vad han snackar om, att det skulle ta flera år att se resultat är skitsnack. 500 kcal underskott/dag ger ett halvt kg viktnedgång i veckan vilket på 4 månader skulle motsvara 8 kg kvalitativ viktnedgång. "Åratal" för synliga resultat? Knappast.

VLCD-dieten han snackar om är en extremvariant för den som vill göra den intensivaste tänkbara varianten av rådeff, något du själv säger att du vill slippa, så det är heller inget du behöver lyssna på. Och hans påstående om att man "slipper förlora muskler" är en sanning med modifikation. Upplägget för den dieten är väldigt specifikt, det handlar inte om att bara dra 6-800 kcal på måfå. Sköter man träningen och kosten minutiöst och har pannben till att faktiskt klara av dieten och att prestera i träningen så kommer man förhoppningsvis behålla sin muskelmassa eller rentav göra minimala ökningar.

Om du vill slippa intensivdeffa så kör omkring 500 kcal underskott, vill du snabba på resultaten kan du sänka några hundra till. Ät gärna uppåt 3 g protein/kg kroppsvikt, nånstans mellan 0.5-1 g fett/kg brukar vara lagom och sen resten kolhydrater upp till önskad kalorimängd. Träna hårt, gärna lågrep, men kanske något lägre totalvolym än normalt då du kommer ha lite sämre återhämtningsförmåga.
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat