Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-02, 13:53   #3
KlintÖstskog
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
På 110 kg är du nog rätt fet om du inte är en baddybilder eller 210 cm lång, så du måste deffa hårt.

1. Nej, lägg dig på 6-800 kcal per dag, enbart protein.
2. Nej, det är en myt. Alla aktiviteter kräver energi. Metabolismen kan sänkas något och den kan förbli sänkt om man en gång varit fet men sedan blir smal. Det handlar om 5-10% av ens dagliga kaloribehov.
3. Ligg på 2500 kcal eller mer i underskott och styrketräna hårt och ät bara protein i pulser så förlorar du ingen muskelmassa men extremt mycket fett. Googla VLCD för styrketränande. Med 500 kcal underskott per dag kommer det ta flera år innan du ens ser resultat. Det finns inga nackdelar att gå ner snabbt, varken muskulärt eller att man går upp snabbt i vikt igen så länge man sköter proteinintaget och lägger om kosten efter viktnedgången.
4. Du har förbränning oavsett om du tränar kondition eller inte. Dock krävs det ju mer kalorier om du rör på dig mycket för att ligga på samma kalorinivå. Men det får inte fart på förbränningen på det sättet. Det blir ingen märkbar nettoeffekt om du kompenserar konditionsträningen med mer kalorier. Det finns dock vissa indikationer på att HIIT bränner visceralt fett mer effektivt än bara underskott. Kör HIIT om du ska köra konditionsträning.
Tack för ditt svar, men är du seriös med att jag endast ska ligga på mellan 600-800 kcal per dag, eller missförstår jag dig? För det låter sjukt lite.

Kan även tillägga att jag är 2.08m, så nä smäll fet är jag ej, men en del fett har jag.
KlintÖstskog är inte uppkopplad   Svara med citat