Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-05, 10:18   #86
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Lazius Visa inlägg
Intressant! Jag har själv testat tidigare med två burkar Beta Ecdysterone från Myprotein (de verkar dock inte sälja dem längre), men märkte ingen skillnad alls.

Nu ser jag i det test du länkade till att deras 300 mg kapslar endast innehåller 27.86 mg ecdysterone/kapsel och rekommenderad dos var 1 kapsel/dag.

Så kanske inte konstigt att man inte märkte nåt!

Det verkar som rekommenderad dos (om man googlar lite) är ca. 5mg/kg kroppsvikt eller runt 300-600mg per dag så det var man ju långt ifrån.

Kanske värt att pröva igen, men man skulle ju gärna vilja hitta någon variant som faktiskt testats så man får det man betalar för. Otroligt mycket lurendrejeri i kosttillskottsbranschen...
Ja, man vill nog komma upp i 5mg/kg kroppsvikt. Dock så vet man ju inte heller hur mycket denna rekommendation är påverkad av tillskott som faktiskt innehöll mindre än vad de utgav sig för. Så hittar du en produkt som verkligen innehåller det den ska, så kanske man kan klara sig på lägre.

T.ex när jag körde på mitt första märke, var varje piller på 36mg. Jag tog 18 st/dag, vilket blir 648mg. Då de utgav sig för att innehålla så lite, drog jag slutsatsen att den antagligen var mer "korrekt". 2.69kr/piller.

Det andra märket, ska varje piller ha hela 232mg. De kostar endast 3 kr vilket är typ samma som de andra. Dock litar jag inte alls på att de innehåller så mycket mer för samma pris. Så jag kör 11 piller/dag = 2550mg.

3 veckor för varje enskild är för kort tid att kunna utvärdera vilken som innehåller vad etc. Jag kommer köra på det andra märket i ca 2 månader till innan jag beslutar för att fortsätta med samma eller testa ett nytt. Det enda jag kan konstatera är att Ecdysteroids (om man nu lyckas få tag på dom) verkar ha en väldigt märkbar effekt på min kropp.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat