Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-23, 20:16   #329
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Citat:
Ursprungligen postat av emmzan Visa inlägg
Återhämta dig och prestera kanon på DM!!!
Ja det är nog rätt melodi, jag har varit trött, riktigt trött nu senaste veckan. Tack för lyckönskningen!

Citat:
Tråkigt att bänken strular så här nära inpå tävlingen. Men försök att inte överanalysera och tänka allt för mycket. Återhämta dig nu i veckan och lita på att du VET vad du ska göra på lördag. Garanterat kommer du tagga till för att det är tävling och det kommer gå jättebra! Lycka till!!
Du har alldeles fruktansvärt obehagligt rätt! Jag har en tendens att kunna bli fullständigt insnöad mentalt då jag kommer på att jag vill satsa på någonting. Detta gäller inte bara träning utan kan även gälla jobbet eller annat (vad som helst, bygga hus tex) Jag kan verkligen analysera sönder min träning i jakten på den perfekta tekniken, jag ska istället nu försöka bara slappna av och hämta lite kraft och energi. Jag vet ju hur det ska kännas och på tävlingen ska jag först och främst bara se till att vara laddad och ha roligt. Tack Zanndhra, den där insikten behövde jag bli påminnd om.

Citat:
Intressant det där med stance i bänk. Har samma förvisso vanliga, I guess, problem. Ibland hamnar jag i en jäkligt knepig mellantingvariant: en kobent stance där fötterna är breda men knäna konvergerar.

Har du film på bänkarna?
Hejsan farsan! Din beskrivning av stilen påminner nog om min stil, förutom att jag i princip skrevar så rejält brett att gymlokalen blir i det närmaste tömd på syre. Det ser inte klokt ut! Jag ska kolla igenom mitt filmarkiv någon dag framöver men jag tror inte att jag har någon riktigt bra på lagret. Kanske jag kan få till en film från DM?

Måndag = Knäböj!

Knäböj 50kg 5st, 60kg 4st, 70kg 3st, 80kg 3x2st, (Bälte på) 90kg 3x2st
+Några lätta men tekniskt bedrövliga 60kg´s böjar med dräkt

Det blev ett rejält nedbantat träningspass idag men jag behöver återhämtning. Höll stilen inom ramen för godkänt på alla lyft (förutom dom med dräkten). Nu,,, Sova!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat