Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-22, 16:03   #325
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Söndag = Överkropp!

Bänkpress med stopp, MM2K Pass 12; 77kg 1st, 82kg Fail, 80kg Fail, Ingångsvikt: 70kg 1st
cc Bröstflyes, explosivt 15kg 3x6st
Triceps pushdowns med rep, explosivt, 25kg 3x6st
Stångrodd, framåtlutande (90gr)med brett grepp (Bälte) 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 3x5st
Stångrodd, lutande (45gr) med smalt sup grepp (Bälte, Remmar) 80kg 3x5st
Latsdrag, smalt sup grepp 65kg 10st, 70kg 2x6st
Ryggflyes i maskin 6pl 3x8st s.set med/
Facepulls med rep 30kg 3x8st
Biceps kabelcurl 27kg 3x5st (m.hjälp)
Underarmar hantlar 5kg 2x15st s.set med/
Underarmar stång 25kg 2x15st

Förb*nnade, j*vla, sk*t! Fick inte till det idag heller med bänkpressarna, jag har återgått till min gamla, uberbreda fotstance så problemet med rumplyften var betydligt mindre. Däremot kändes det inte som att jag fick till höjden på bröstkorgen tillräckligt eller om det var skulderbladen som var stela och inte gick att dra ihop, hade ingen kraft allt i botten på lyftet. Jag skulle ju egentligen ha gått på med betydligt mkt tyngre vikter enligt schemat men jag var ju tom svagare idag än förra veckan. Nu får jag se till att återhämta mig ordentligt och se till att dom här misslyckade passen inte sätter sig som hjärnspöken i huvudet inför DM. Jag tror och hoppas att mina tidigare tävlingserfarenheter (även om det är i fel sport) kan hjälpa mig på traven där.

Ett nytt PB i stångrodden fick jag i alla fall att glädjas åt, i alla andra övningar ligger jag ju och snurrar på typ PB eller i närheten så det är ju egentligen rätt bra då det känns lite tamt med styrkan.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat