Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-08, 12:30   #1263
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 232
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
"Bättre" i pullups är ju lite vagt, så vad exakt är målet? Att nå X reps i kroppsvikt? Det har väl en ganska bra överförbarhet från tunga viktade till kroppsvikt, men vid någon gräns så blir det väl desto mer specifik uthållighetsstyrka än något annat. Hur som helst så är det väl ganska många dagar med dragövningar där?

Själv hade jag nog kört max två dagar med dragövningar på de 6 dagarna, för att få mer vilo mellan. Typ standarden med vertikala drag en dag och horisontella dag någon annan (med 2-3 vilodagar emellan?). Alt. bibehåll alla set/reps/övningar men för testandets skull ta bort kroppsviktspullupen helt dag 6 i några veckor och re-testa igen och se om de gått upp bara av att du ökat i de andra övningarna och fått lite extra återhämtningstid?
Ett mål är att nå 20 reps oviktade. Ja, det är ganska många dragövningar. Jag famlar lite i mörkret vad gäller volym (vet inte riktigt hur mycket som är för mycket). Tycker inte jag känner mig sliten även om jag kan ligga på 30 set rygg i veckan.

Jag försöker träna med högre frekvens och mer åt halvkroppshållet (just nu tre överkropp, två underkropp i veckan. På de två vilodagarna tränar jag handstand och diverse magövningar och stabilitetsövningar) för att kunna använda mig av super/giant sets i större utsträckning. Ska jag träna en muskel två gånger i veckan är det upplägget som passar mig bäst ett PPL-upplägg, men det är inte lika effektivt att superseta en pressövning med en annan pressövning, till exempel. Har också kört PPL ganska många vändor och har faktiskt tröttnat lite på det. Är nog i behov av lite mer variation i min träning.

Jag ska testa att ta bort de oviktade pull-ups ett tag, som du skriver. Satsa mer på lågreps en cykel kanske? Ner till så lågt som 2-3 reps kan vara roligt. Mycket för att variation föder motivation Har du tränat medvetet för att öka i oviktade pull-ups någon period? Om ja, hur tränade du då?
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat