Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-13, 15:12   #15186
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kör du verkligen lika hård styrketräning som innan du började med löpningen då? Och ifall du faktiskt kör ungefär lika mycket benstyrka som innan, så lär du ju inte få lika mycket återhämtning, eftersom du ju lagt till en massa löpning.

Som jag ser det så är det svårt att hitta ett exakt svar på det här, eftersom man i princip jagar sin egen svans...

Men jag håller med om att det finns ett samband mellan löpning och lite smalare ben. Men exakt hur det sambandet ser ut är jag lite mer osäker på.
Vissa perioder med mycket långdistanslöpning så har helt klart styrketräningen blivit lidande. Fast nu när det är lågsässong på löpningen så styrketränar jag benen mer än innan jag började med löpning.

Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Jag tror svenbanan har rätt. Så länge man sköter sin styrketräning men också näringsbalansen så går det att bibehålla muskelmassa.
Tror mer på att det är svårt att behålla muskler i benen över en viss nivå. Fast skulle gärna bli motbevisad. Jag misslyckades iaf rejält. Alla jag har sett som säger att man får muskler av löpning har reklativt små benmuskler till att börja med.

Vi kanske helt enkelt talar från olika perspektiv. Jag ser på nivån benmuskler i ett styrkelyftarperspektiv, inte svenssonperspektiv.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat