Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-28, 10:26   #43
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vad tycker du blir den största skillnaden mellan räser och MTB, vad är det som gör att du tycker en MTB vore bättre?

(Det kan nämnas att när jag var liten ville jag desperat ha en räser, de var ju mycket häftigare än andra cyklar och Yes kunde minsann cykla bra häftigt... vilket kanske var anledningen till att jag aldrig fick någon räser, nu när jag tänker efter. Hursomhelst kanske det där lilla barnet fortfarande finns kvar... )
En racer är inte speciellt bekväm jämfört med en MTB. Är din ambition att rulla lite då och då är en MTB ett betydligt bättre val. Behåll gärna de grova däcken på för då kan cyklingen bli betydligt mer varierad. Tänk på att provköra en racer ordentligt innan du köper en. Vissa blir rätt förvånade och tycker det är som att lära sig cykla på nytt. De är väldigt smala och vingliga.
Givetvis vänjer man sig snabbt men om jag förstått dina mål rätt så är en racer inte helt rätt. Det är som att köpa en Corvette när man mest ska köra till affären.

Kör jag 5 mil så skiljer det ungefär 3 km/h i fart och då kör jag på semislicks på MTB:n.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat