Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-28, 09:33   #39
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Så alla cykelfanatiker. Träd fram och skapa diskussioner!

* Vilka grejer måste man ha 2007?
* Vad har du för cyklar?
* Ska du köpa ny cykel, och i så fall vad?
* Träningsmål?
* Tävlingar? Med i klubb?


Ok, trådrubriken är inte direkt ny men med tanke på hur framgångsrika de andra varit borde det kanske funka på den här med.
* 2007 års grej vill jag utnämna pedaler till. Jag trodde det var en ickefråga men alldeles för många kör omkring med SPD på landsväg, eller vanliga pedaler på MTB.
1. Man ska sitta fast i pedalerna
2. Man ska inte göra det med dåtidens "korgar"
3. På landsvägen har man ett system med stora anläggningsyta. SPD-SL, TIME eller LOOK. Man har inte SPD. Punkt

Själv är jag lite sugen på Time RXS TiCa

* Jag har för närvarande en Principia MSL, Focus Mares och en Isaac Impulse

* Är lite sugen på en tempohoj. Vilket är något beroende av nästa punkt ifall jag får någon vettigt tempoträning gjord. Det är en slitsam gren men ett måste för att kunna tävla i de större flerdagarstävlingarna. Tidigare nämnda Orbea har en sjukligt fet temporam, men tyvärr är priset därefter. Projektet ligger på is än, men man vet aldrig. Det kan ju inte få gå en hel säsong utan att jag köper en cykel. Fast det skulle kunna bli ett par hjul också. Jag har pratat med en kille som kan bygga ett par Zipp 404 med Tune-nav för en inte alltför fantastisk summa. Det skulle vara mycket trevligt.

* Bli bättre på tempo. Har bara kört ett tempolopp på ett mindre norrlandsmästerskap och då med vanlig linjecykel. Jag kom inte sist faktiskt, men inte fan var det långt ifrån. Vill även blir lite mer explosiv. Inte för att vinna spurter, för det gör jag ändå inte i år, men dra upp dem åt de som kan

* Så många jag hinner. Kör för en ny klubb och har en del att bevisa. Är nervös redan nu
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat