Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-12, 16:27   #20340
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Du förstår ju vad jag menar givetvis men om jag ska försöka ge dig seriösa svar så;

Måste man ta en fight två dagar efter en fight? Nej, verkligen inte men Chris Leben har väl tagit en fight med 2 veckor emellan och många fighters har tagit ganska korta perioder mellan sina fighter, så det är FULLT möjligt att korta ner så att istället för att man ska inte få köra på 7 månader kanske köra efter 7 veckor enligt mig.

Vad händer om man utmanar mästaren, men sen själv drar sig ur? Blir mästaren av med bältet då eftersom han inte får försvara? Nej, givetvis står då mästaren kvar som mästare, han har vunnit genom att sin motståndare erkänt sig besegrad.

Om sedan någon annan på kort varsel vill utan mästaren på en fight så får han göra det, tänk på att varslen är ju lika kort för han som vill utmana som för mästaren själv, ponera att Silva och Sonnen ska slåss och Sonnen drar sig ur, och Belfort får reda på det dagen efter och Dana säger att det finns en lucka om två veckor, då är ju båda två LIKA oförberedda, förstår du?
Gubben, det finns inte ens en officiell ranking än, och kommer kanske aldrig att finnas. Folk får titelchanser till höger och vänster, ofta med gnäll om att de inte "förtjänat" chansen, därför att Dana först och främst tar beslut som är bra för UFC. Det är inte bra för UFC om fighters sliter ut sig för tidigt i karriären, eller att ointressanta fighters slåss. Ju längre en fighter slåss, ju mer fans får han, och fler vill titta på hans matcher. Titta vad som händer med de eventsen där många nybakade grabbar slåss. Mycket lägre tittarsiffror.
MMA och särskilt UFC har ändå titelmatcher jävligt ofta för fighting. Var glad att det inte är boxing vi pratar om.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-10-12 klockan 16:29.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat