Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-12, 15:51   #20330
Pansartax
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 1 048
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
I vilken sport ignorerar man skador? Går inte en fotbollsmatch eller hockeymatch utan att jag läser bortförklaringar om varför det ena laget vann över det andra, skador, frånvarande spelare med mera.

Fan, tom schack som är en helt intellektuell sport är full med bortförklaringar. Vilken sport syftar du på, Pansartax?
Bortförklaringar ja, nu är det visserligen mycket annat som spelar in i ishockeyns värld 2011, men skador på nyckelspelare är ju en ENORM faktor till varför man inte vinner StanleyCup varje år, och vad ska man göra åt det? Det är precis det jag syftar på, det finns inget man kan göra åt det och så är det bara man kan inte vänta tills alla är helt skadefria hur skulle det se ut då? Nej vi kan inte spela i år för 1 av 30 lag är inte helt OK, då skulle det inte bli något spel någonsin.

Är det verkligen helt logiskt att man ska kunna stå obesegrad bara för att man är skadad? Jag säger att en champ ska stå tills han faller, om han då gör det för att han är sönderslagen eller för att han blir knockad ska inte spela någon roll.

Ytterst tråkig syn ni verkar ha på sport överhuvudtaget.

När Sonnen vinner bältet tror ni då att han någonsin kommer backa undan ifrån en fight? Tror ni han kommer säga att han är skadad eller har ont? Eller att moståndet inte är tillräckligt bra för honom?

Senast redigerad av Pansartax den 2011-10-12 klockan 15:56.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat