Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-07, 11:33   #7
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Undvik saker med väldigt lite fett, som kyckling- och fläskfilé, kassler och äggvitor.
Sanning. Man blir mätt snabbt, men får i sig för lite energi och blir ganska orkeslös. Högprotein/lågfett/lågkolhydrat funkar sällan i längden, och är nog vad många (fortfarande) associerar med lågkolhydrat.

Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
Hur ska jag ens kunna ersätta mina pastaberg och brödorgier med fett när jag inte tycker om t ex majonnäs, dressing, fetmjölk, fil eller annat sånt klet? Annars skulle det vara intressant att se om det kunde hjälpa mig som har IBS med främst gasbevär att få magen att må lite bättre.
Fullfett kött, fet fisk, fet ost -- feta proteinkällor helt enkelt. Tycker du inte om smaken av dressing, eller är det mer av ett inlärt beteende tror du? (så var det för mig med t.ex. 3%-mjölk, grädde m.m.)

Jag tror definitivt att det kan hjälpa mot gasbesvär att minska mängden kolhydrater.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat