Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-25, 13:24   #2170
daawg
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 21
Jag hoppas denna fråga kommer rätt!
När jag gick i gymnasiet(ca 8 år sedan) så gjorde jag en ordentlig grisbulk och la på mig ca 1 kg/vecka tills jag nådde 100 kg på mina 190 cm. Detta ledde givetvis till att jag bara blev rejält fet.
Efter jag tappat större delen av fettet jag la på mig via en deff så har jag sedan dess legat på mellan 85-90 kg i regel där jag försökt lägga på mig muskler och styrka utan att öka nämnvärt i vikt i rädsla av att bli fet igen. Detta har funkat okej hittills då jag tränat mycket kampsport och trivts på vikten jag varit på men har dessvärre knappt ökat i muskelmassa. Men nu vill jag ändra målet lite och lägga på mig lite muskler!
Tanken är +0,5-1kg/månad under ca 10-12 månaders tid för att förhoppningsvis lägga på mig mer fettfri massa(eller hur man ska uttrycka sig).

Nu till min "dumma" fråga. Senast för några år sedan då jag la mycket mer tid på att läsa om forskning kring kost, träning osv så var det på tapeten att om man en gång varit fet så kommer den största delen av ens viktuppgång också bestå av fett. Då undrar jag nu om detta fortfarande stämmer?
Upplever nämligen att så fort jag lägger på mig lite vikt så blir jag betydligt mer svullen, men det kan ju å andra sidan bara vara min hjärna som spökar lite med mig.

Tack på förhand!

Senast redigerad av daawg den 2019-04-25 klockan 13:26.
daawg är inte uppkopplad   Svara med citat