Visa ett inlägg
Gammal 2001-11-23, 09:22   #3
donga
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
<STRONG>
hur många ggr per dag ska man ta kreatin under uppladdning och under "vanlig" period? kan man blanda ner det efter träning i gainern?
</STRONG>

Under uppladdning kan det vara lämpligt att ta 5 gr, 4 gånger de 4-5 första dagarna och sedan då ta 5 gr per dag. Ovanstående är väl ungefär det dom flesta tillverkare rekomenderar och det funkar väl på dom flesta, vissa kan väl å behöva större doser samt vissa mindre... :p Jepp, det funkar fint att blana ned det i gainern, ex. kolhydrater skall väl förbättra upptaget av kreatinet om man lyssnar på AST.

Citat:
<STRONG>
är det stor skillnad på kreatin, ast har ju HSC vad e det för skillnad på det o Eiselt's Explode? vilka märken föredrar ni?
</STRONG>

I min åsikt kan man väl rakt av dela upp om så här, dåligt kreatin(typ kinesiskt skumt), kreatin blandat med kolhydrater och annat mumbo-jumbo(******* Creatine HSC) samt rent monohydrat(Eiselt samt Fairing).

För att svara på din fråga så är Creatine HSC en blandning mellan kreatin och kolhydrater samt taurin och annat mumbo.

Ex. Eiselt Explode och Fairings kreatin är ett rent kreatin monohydrat med råvarorna från Creapure i Tyskland som har den absolut högsta kvaliten på kreatin...i världen.
Fairing
Eiselt

Citat:
<STRONG>
kom med synpunkter o berätta hur ni kör med kreatinet.
</STRONG>
Jag föredrar rent monohyrat, kolhydrater kan jag käka vid sidan om. Sen rekomenerar jag dig att välja ett mikroniserat kreatin av hög kvalitet eftersom att man slipper dricka ett kilo sand i botten av glaset då.

Annars är det bara att prova sig fram för bästa resultat...

Lycka till...

[ 23 November 2001: Inlägget har ändrats av: donga ]
  Svara med citat