Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-23, 06:39   #11329
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Vad gör du i Bangkok? Jävla trevlig stad!
Hur ser en mini-cut ut för dig?
Åker dit och kombinerar jobb med semester lite då och då!

En mini-cut för mig är oftast 2-4 veckor aggressivt kapande av kalorier och ökning av vardagsmotion (NEAT/Steg). Brukar gå ner till 3000 kcal/dag vilket är ett underskott på 500-1000 kcal för mig. Ganska effektivt sätt att hålla nere fettansamligen vid en lean gains-period eller bara toppa formen inför något speciellt om man redan är i hyffsad form (vilket man alltid bör vara).

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Droppade dryga 2kg under helgen och svävar runt 84-85kg nu. Håller mig här i form på ca 8% kroppsfett och leangainar/recompar successivt inför nästa peak.



DRY AF. Refeedar 1x/jämn vecka och 2x/ojämna veckor för att det ska vara hållbart i längden.
Mest sannolikt med Sushibuffé och GBG. Udda tillfällen med nån burgare eller kyllingtacos.
Målet med 2020 är att hålla mig "4 veckor ut" större delen av året. Det betyder att aldrig komma för långt från toppform, aldrig så långt att det blir en lång och mödosam process att ta sig tillbaka. Aldrig mer än en mini-cut från toppform!

Men 4 veckor ut syftar inte bara på fysisk form utan även prestationsmässigt. Jag kan vara 4 veckor ut från en men´s fysiktävling, en crossfittävling, styrkelyftsevent, tyngdlyftningstoppning eller ett OCR.

Never stray too far from your peak - or watch yourself become weak.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat