Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-08, 14:26   #43
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Lust att dela med dig om nåt trix som fungerar för dig?

Annars, riktigt starka pass som vanligt! Kul att knät känns ok, om det är så att du haft problem med de/dom så att säga är det ju jävligt skönt att de känns bra även då du leverar såna här pass.
Haha Trixande hit & dit. Är väldigt svårt att själv hitta vad som fungerar för en själv. Kan väll säga som såhär: Kosten tror jag är A&O för att kunna utvecklas inom "byggning" vissa kosttilskott kan fungera, men jag tror att de flesta är placebo. Jag försöker äta lagomt med kolisar, bra fetter, samt högt på proteinet. (Kommer inom kort att skriva hur min kost ser ut)

Trixande vid träning: är än svårare. Jag har haft för vana att köra en jävla volym varje pass vecka ut och vecka in, detta till stor del för att jag älskar träning, och älskar att vara på gymmet=)

Dock så har jag känt senaste tiden att min utveckling stangerat, så jag beslutade mig för att byta schema totalt! till ett schema med väldigt låg volym (5-3-1)

Tex bröst i jämförelse gammalt/gällande schema nu

5-splitt schema. bröst

Bänkpress 4-5 set 100-140kg
Lutande flyes 3-4 set 31-44 kg
Lut. hantelpress 3-4 set 36-50kg
Cablecross 3-4 set 15-20 reps

Mot att jämföra med dagens upplägg där jag kör bänk, press bakom nacke, dips, smal bänk. och detta med bara 1 set till Fail /per muskelgrupp!
Summerat: jag kör mindre set nu på 3 muskelgrupper, än vad jag gjorde på 1 muskelgrupp under schemat före

Kommer att bli väldigt intressant, att se vad som händer. Jag kan väll tro att detta är väl lite volym, men jag tror att det kan bli en superkompensation av min höga volym innan. efter detta schema ska jag utvärdera, och mest troligt hitta en volym någonstans mittemellan =)

Kul att läsa din/eran Journal också. Alltid bra, och utförliga beskrivningar av passen Du verkar ju också jobba med helt OK vikter
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2010-12-08 klockan 14:28.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat