Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-04, 09:11   #1
-AG-
Registered User
 
-AG-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 425
-AG-'s träning

Tänkte att jag skulle börja skriva ner träningen för att hålla lite koll på vad jag gör och hur det går samt ev få en motivationsboost. Hursomhelst...

Nuvarande kroppsvikt 88kg vilken jag har legat kring ett längre tag. Har tänkt ligga kring 90 eller drygt så jag har ett par kilo att gå upp. Har haft problem med mina knän en längre tid men nu har jag dem under hyfsad koll iaf. Kan dock inte dumköra tungt vecka ut och vecka in utan får anpassa vikterna. Så det blir ganska många lätta pass, men det funkar iaf hyfsat. Dessutom mår mina knän bättre av böj utan bälte så det får bli så. Längre fram kanske det blir att ta på bältet och köra med det i kortare perioder. Tränar på sporthallen i Umeå och ibland i Öjebyn när jag är hem och hälsar på släkt och vänner.

Lite PB och målsättningar för vintern:

Böj PB 5x160 utan bälte, mål i vinter 5x170 utan bälte och på lite längre sikt 200 utan bälte.

Frontböj PB 1x150 med bälte. Vet ej vad jag ska ha för mål här, kör på och ser vad det blir. Mest som ett komplement för att få upp lårstyrkan. Kommer dock att köra utan bälte.

Bänk PB 1x140. Mål i vinter 1x150 (fattas gissningsvis ca 5kg en bra dag).

Mark PB 1x240 med bälte. Mål i vinter 1x250.
-AG- är inte uppkopplad   Svara med citat