Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-16, 21:47   #13
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Jo jag har faktiskt för mig att just Robban själv skrev någon gång om det och att man ändå kör med progression precis som vanligt. Även om man då eventuellt sänker vikten så tränar man väl precis som vanligt med den lättare vikten med fokus på att bli starkare med just detta nya träningssätt?

Om någon t.ex maxar 5 x 100kg i bänk och efter en tids träning klarar 9x 100kg, är det progression?

Om samma person med extrem fokus på kontakt t.ex klarar 12x60 kg och efter en tids träning klarar 18x60 eller kanske 12x75kg, då är det INTE progression bara för att man inte gör allt för att flytta så stor vikt som skulle kunna med sämre kontakt?

Jag förstår bara inte varifrån så många fått uppfattningen om att man antingen skulle satsa på kontakt ELLER progression? Det är fortfarande ett lika stort mysterium för mig som det alltid varit. :-)
Missat att han skrivit det!

Givetvis är det inte svart-vitt, utan fullt av gråzoner. Jag upplevde bara själv att att det var svårt med progression, förutsatt att det inte skulle gå på bekostnad av (det 100 %-iga fokuset på) kontakten
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat