Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-15, 21:39   #11703
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Ja jag märker av det. Ner hit gick det ganska lätt. Nu har jag kört fast på 77 kg. Tror jag måste ta det lite lugnt innan jag kör på igen.

Hur lång är du? Hur mycket kcal åt du ungefär när du gick från 75-68?

Kan du beskriva lite om din beslutsamhet struktur och planering?

Behöver lite motivation.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Jag är jävligt sen på pucken och nu har du ju pausat projekt magrutor men jag svarar ändå.

För min del handlade det om att hitta ett tillvägagångssätt som jag och min omgivning kunde stå ut med. Det var också viktigt för mig att det inte bara skulle bli en svält ner till rutor och att jag sedan skulle lägga på mig en massa igen. Hade varit fet i fyra år och inte tränat på tre när jag började vid 105 nämligen.
Iaf, när jag märkte att jag tappade fettmassa mycket långsammare böt jag till ett upplägg som kändes mentalt hållbart. Åt 2000 på vardagar och 2500 på helger (balans för mig är runt 2600-2700). En vecka varannan månad åt jag efter kaloribalans, kanske lite på plusssidan för mental återhämtning. Efter cirka 8måmader var jag nere på 70, där stannade jag helt. Testade att äta ner mot 1700 men inget hände. Sedan gick jag över till vegansk kost och 2kilo liksom rann av och rutorna dök upp @68kg. Så för min del handlade det där sista mycket om att ha tålamod och en långsiktig plan som jag kände att jag skulle orka med. Men det är mycket jobb att hålla reda på den typen av periodisering i kosten, tyckte jag iaf. Och att hålla på och väga allt, det behövde jag inte för att ta mig ner till 75. Då kunde jag bara väga lite ibland och så ögonmåtta lite grovt.
Jämfört med att behöva väga och räkna ALLT på slutet. Idag väger jag ca 77 och skulle aldrig lägga det jobbet för lite rutor igen. Kul att ha varit där ett kort tag dock.

Senast redigerad av blåvitt den 2021-04-15 klockan 21:40.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat