Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-22, 08:39   #23109
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av klutsch Visa inlägg
Hehe, nej, på grund av brist på ett gäng biologiska verktyg så fick min sambo stå för barnafödandet... Barnet är dock bara fem månader, så det är svårt att planera och klämma in pass eftersom att jag efter jobbet är vigd till att avlasta. Men har ändå lyckats snitta runt 6-8 mil i veckan på luncher, tidiga helgförmiddagar och lite kohandel.

Jag sprang den 2016 i början av min nyfunna kärlek till löpning och tog mig i mål på 5:08 efter att ha väggat uppför sista fjället. Fördelen i år är mer rutin, större kapacitet och mycket höjdmeter till vardags. Nackdelen är att jag nu för tiden inser mina begränsningar och att en fjällmara är tuff. 2016 gick jag på okunskap och vilja haha. Har du sprungit den tidigare? Vad har du för måltid?
Rätt prioriterat, avlastning bör vara din huvudsyssla utöver brödjobbet. Annars är ett tips att köpa en löpvagn, jag sprang med mitt barn i en Thule från att hon var 6 veckor.

Jag har sprungit den två gånger, båda två i ett duolag. Första gången med min man (2015) och andra gången med en god vän (2016). 2016 var jag i kanonform verkligen, medan min lagkamrat hade en sämre dag. Så jag ägnade större delen av det loppet till att pusha henne, förutom sista biten uppför Välliste då jag i princip sprang "backintervaller" upp och ner för berget medan hon stretade på. Folk tyckte att jag var allmänt dum i huvudet Har gått i mål på runt 6:15 båda gångerna men tror jag hade klarat runt 5:30 2016 om jag sprungit hela vägen i egen takt. I år blir första gången jag springer solo och under 6 timmar borde jag iaf klara tycker jag. Är inte i samma kanonform som 2016 men om jag får till ett bra träningsår så. Gillar verkligen banan, den är tuff men ändå löpbar.

Ska förresten springa Vertikal K också som går tisdagen innan fjällmaran, den har jag också gjort två gånger. 1000 vertikala höjdmeter från Året Torg till Skutans topp. Helt vidrigt och underbart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat