Rouge One : A Star Wars Story.
Till att börja med förstår jag inte det här klagomålet:
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar
Som många andra nämt så blev det lite väl mycket humor inbakat.
|
Den där comic-relief-roboten sa väl typ åtta grejer som var menade att vara roliga, men utöver det var den ju nästan komplett humorbefriad?
För att fortsätta så tyckte jag det var den utan tvekan bästa Star Wars-filmen sedan episod 4-6. Möjligen även bättre än 4-6, men jag kan inte uttala mig objektivt om det, jag började dyrka 4-6 i för tidig ålder.
Skönt att den inte var en kopia av en tidigare film, som episod 7, som var en nästan pinsamt exakt rip-off av fyran. Skönt att den inte var en lekstuga av specialeffekter, som 1-3. Eller töntig. Eller hade överdrivet mycket easter eggs, som 7:an (det var kul fram till och med att man fick se Millennium Falcon, typ).
En sak som jag tyckte var cool var scenen där
man fick se Darth Vaders fästning. Speciellt hans bad.
Ännu ballare var scenen
nästan precis i slutet, där Vader kickar fläskigt med röv. Man verkligen kände rebellernas panik inför att ha blivit inlåsta med det ostoppbara monstret Vader. Fantastiskt med den sparsmakade ljussättningen och Vaddes stoiska, metodiska, hjärtlösa avplockande av rebeller.
Mitt enda stora problem med filmen var
att Leias skepp i slutet flyr från den där krigsscenen. I början av fyran, när Vader plockar in dem, får man inte alls intrycket att han jagat henne efter en stridsscen. "Vi är på ett diplomatiskt uppdrag på väg till Alderaan", säger hon ju. Yeah, right... Du tog bara en avstickare och hängde med rebellflotta som köttade Imperieskepp lite...