Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-05, 20:25   #2125
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Reg.datum: May 2007
Hela mitt dagliga intag med alla tillskott ser ut som följande:
  • Vakna: 10g EAA 2dl vatten, 30-50min senare 35-40g kassein 6dl vatten, 10g psylliumfrön 1dl vatten, 3-4g bakpulver 0,5dl vatten, 2g salt 0,5dl vatten, 1g hmb+1g inositol 1dl vatten, multivitamin+omega3+kalciumtillskott 1dl vatten.
  • 4-5h senare 10g EAA 2dl vatten, 35g kassein 6dl vatten, 1g hmb+1g inositol 1dl vatten
  • 3-5h senare 10g EAA 2dl vatten, 35g kassein 6dl vatten, 1g hmb+1g inositol 1dl vatten, 3-5g psylliumfrön 1dl vatten
  • Sista shaken 40-45g kassein 6dl vatten, 10g psylliumfrön 1dl vatten, 5g salt 1dl vatten, ZMB 1dl vatten
Oftast 200mg koffein 1-3 gånger om dagen beroende på om jag tränar eller ej. Kreatin vet jag inte om det är till någon nytta med så högt koffeinintag? Tror säkert jag är helt ute och cyklar.
Under dagen dricker jag grönt te som jag känner för samt vatten som brukar bli uppemot 4-5 liter sammanlagt någonting. Spontant känner jag att om jag ska få ner vätskeintaget får jag sluta ha vatten tillgängligt under dagen samt dra ner psylliumfröna i shakesen.

En helt annan tankee jag har haft är att skulle man ha problem med hungerskänslor i framtiden så hade man inte kunnat dra upp psylliumfrön-intaget en hel del? Det skänker ju mättnadskänsla utan att några direkta näringsämnen tar upp. Känner personligen inga problem alls vad gäller hunger men en tanke som slog mig
Saikyou är inte uppkopplad   Svara med citat