Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-06, 21:14   #237
shoulder87
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Tänkte bara slänga in en liten summering av min tidigare VLCD som pågick totalt 5 veckor, dock en extra ätardag mellan v4 och v5 då det var midsommar då.

Känslomässigt blev allt bättre och bättre för varje vecka, förmodligen för att man vänjer sig men jag antar att man typ omedvetet blir mer stilla och spenderar mindre energi i vardagen, la tex in tupplurar på eftermiddagarna de sista veckorna vilket jag aldrig gör annars.

Matmässigt så var det ganska oförändrat efter v2, hungern blev aldrig något problem, men saknade att äta och laga mat under hela tiden, så det var väldigt viktigt med refeed för mig just i detta syfte.

Summering av stats blir lite special då jag direkt efter avslutat diet stack på en dryg veckas refeed utomlands och tänkte inte på att ta alla mått innan jag drog. Men jag tror att jag har hållit mig i mer eller mindre samma form, ordentligt hög på kolhydrater nu men inte överätit så tror inte jag lagt på något fett heller.

Stats vid start:

Vikt: 101 kg
Midja: 104 cm

Stats efter 5v VLCD + 1v balans:

Vikt 88.5 kg (-12.5)
Midja 92 cm (-12)

Styrka oförändrad nu efteråt, orken var ett stort problem, kanske kunde gjort improvements om jag smackat på med någon bra PWO innan träning, men det är ytterst oklart.

VLCD betyg: 9.5/10, Would do again!

Senast redigerad av shoulder87 den 2015-07-06 klockan 21:16.
shoulder87 är inte uppkopplad   Svara med citat