Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-09, 21:45   #573
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Deffen

Kan bli wall of text. Läs om Ni vill, skriver det för att jag ska kunna gå tillbaka nrä motivationen tryter eller för att se hur jag resonerade för ett par år sedan.

Idag var en riktigt milstolpe i min träning, kanske t.om mitt liv. En så förbaskat bra dag!

Vikten har sakta gått ner, inte för snabbt, inte för söligt utan den hoppar lite upp och ner men i genomsnitt tickar det sakna neråt. Målet är 80kg och nu ligger jag på runt 83 (hoppar +-1 kg per dag från och till).Men det som är sååå skönt är att för första gången sedan ... 20 års ålder (10 år sedan...) så börjar konturerna av en magmuskel titta fram (givetvis i perfekt ljus och allt vad det heter men låt mig få ha den här..). Jag har flertal gånger skrivit om hur pass mycket bättre jag mår genom träning - ökat självförtroende, självkänsla, uppfattning om det egna jaget, allmän ork, vågar ge sig an nya utmaningar (löpningen, hinderlopp) mm. En helt otroligt rolig men jobbig men rolig men jobbig men ack så rolig resa. Stödet man har fått från folk här på kolo till folk inom familj, vänner eller så har varit magiskt och man känner sig hela tiden bara för att pressa sig mer och mer. Helt jävla underbart.

Nu vet jag att jag inte är i närheten av någon kolokropp eller liknande, vikterna jag lyfter är inte på något sätt imponerande men det är min kamp och jag kämpar på i min enträgenhet. Men sätt bilden här i spoilern i ett perspektiv, för ett par år sedan låg jag på en vikt runt 95-100 kg. Massivt med festande, friterade mat i Sydney och en hel del öl, ännu mer studier som resulterade i mer sittande och mer öl och mer mat av helfabrikats typ. Ryggen var för jävlig, benen var som stickor men magen kunde extraknäcka som en krockkudde. Mådde piss, man blev singel efter ett tag, flytta runt, skaffa jobb, knega känna sig obekväm, byxorna var som sopsäckar, köpa stora kläder och massa sånt..

Vart står man nu? 83 jävla kg, välmående på topp, bra jobb, bra liv, allt gott. Midjemåttet har gått från 34 till 30/32 (beroende på märke), jag har kunnat gå ner en storlek i t-shirts och skjortor (och nu kan jag ha slimfit skjortor..!!) Bara sug på den karamellen en stund och bara ta del av min .. nöjdhet. Bara gör det.

Aja, rant over. Ha d gott för det har jag

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat