Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-07, 01:12   #5152
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Klockan är 03.00 på natten och efter några världsrekordkonjak borde man kanske spara denna tävlingsrapport men jag väljer att skriva den trots allt.

Tävling i Jakobstad, där jag alltid brukar göra bra ifrån mig. Och inramningen brukar vara bra och trevlig.

Många deltagare ca.35 stycken i alla åldrar. Även debutanterna Petterson och Strandvall som är bra bekanta.

Malax-Jakobstad är ca.120km så sov hemma och sov bra. ca.8h vilket är mycket bra för att vara pre-tävling natt.
Lite nervös-mage men annars tipp topp för en gångs skull.
Vägde in på tunga 142kg.

Började värmningen med att Åke mobiliserade mina höfter och lårböjare, i hopp om mindre rövjuck.
Värmde i bänkpress
3x20x20kg 2x10x60kg 5x80kg 1x110kg 1x130kg 1x170kg 1x200kg 1x220kg 1x240kg

Känslan var ganska okej men saknad lite fart på stången. (Kanske man inte har samma fart då man kör tävlingsstrikt?) Men Åke&Ann tyckte det såg bra ut och trots att jag själv inte var av samma åsikt så vågade jag tro lite på dem iaf.
Tajmade värmningen rätt bra. Blev ingen 30 minuters vila denna gång från sista värmaren till första tävlingslyftet.

1a lyftet på 247,5kg. Mjaaaaaaaaaaaaaaa okej men absolut ingen stänkare. Sade åt Strandvall att jag lägger 256kg och det kommer vara absoluta max. Jobbade mest tankemässigt att hålla ner röven.

2a lyftet på 256kg blev kanske inte absoluta max men nog f-n kändes det som max. Även här fick jag jobba på att röven skulle sluta leka studsboll, pressandet fick komma i andra hand. 3-0 godkänt. Var väldigt laddad i detta lyft. Och finskt rekord och inofficiellt världsrekord var ett faktum.

3:e lyftet tänkte jag inte alls lyfta men efter lite eftertanke valde jag att gå in på 260,5kg. Planen var att gå med snabb sänkning och tryck på med allt som finns. Nu släppte jag röv-hållar-tankarna. Med den snabba sänkningen kom även det långa stoppet på bröstet och det kändes som om stången sjönk in till ryggraden innan jag fick pressignal. Upp kom stången och 2-1 godkänt. Röven levde apa igenom hela lyftet, men enligt utsago från Strandvall var den i kontakt hela tiden. FR och inoff. WR igen, men framförallt slog jag min idol sedan år 1999 Ove Lehtos tävlingspers på 260kg. Stort för mig iaf.

Jag har inte sett några filmer ännu, gissar ju på att röven levde sitt eget liv på varje lyft. Men idag hade jag tur med bedömningen. Jag har "tur" då domarna tittar neutralt på lyftet, men direkt man börjar specialstudera stjärten ligger jag i trångmål. Nåja, otroligt nöjd med tävlingen och lite STOLT!

Tackar rese- och middagssällskapet samt familj,släkt och vänner.

Film kommer de kommande dagarna. En okänd Jurvabo lovade fixa biffen.

Tackar alla gratulanter och simulanter och elefanter.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat