Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-07, 05:01   #2254
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.

Reg.datum: Nov 2006
Då var DM i styrkelft över och man gjorde sin livs tävling med serien 372.5-340-327.5=1040. personligtrekord i böj och sammanlagt.

Vägde in på 145.08kg. Körde lite vilse och man kom till invägningen i sista stund. Tog ställninghöjd lite snabbt och snabbt till uppvärmningen.

Böjen: Var i bra form så här hoppades man på stordåd. Otroligt stressig uppvärmningen där man gick serien 50kg/1 120/1 190/1 310/1 och in på 360kg slarvade otroligt dumt med ställningshöjden på ovana Elikoställning. Gick in på 360kg och fick först inte av stången av klyckorna. Fick ta ut en sida i taget och böjde vikten efter mycket strul tungt men godkänt. Höjde till pers 372.5kg och sänkte ställningen med 4cm men fick ändå stora problem att få ut stången. Efter mycket om och men böjde man vikten maxtungt men godkänt. Jaja bara att stå över sista och ladda för bänken.

Bänken: uppvärmningen kändes bra och ingången sattes till 327.5kg lyfte vikten maxtungt men stabilt och godkänt. Tröjan var 0 dragen så det var bara att höja till 335kg gjorde vikten tungt men lite lättare. Höjde till 340kg i sista drog tröjan lite mer och det blev dagens lättaste lyft, kanon ni hade man läge för ett grymt sammanlagt.

Marken: här visste jag att formen var super men jag och markdräkter är inte bästa kompisar så förväntningarna var inte jättehög. Satt 312.5 för pers sammanlagt och gjorde vikten stabilt, höjde till 322.5 för att samla kilon och drog vikten tungt men godkänt. Nu var det bara ett som gällde och det var 327.5kg för att gå upp på första rankingen för året på totalen. Drog om dräkten så jag fick lite ben på den och gick in peppad till 1000 och nu gick vikten lätt fanns mer

Otroligt nöjd med pers sammanlgt med 17.5kg hade hoppats på lite mer i böj men det kommer nästa gång.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat