Inget pass idag, vaknade med brutal värk i ryggen samt ont i halsen. Rygg och lår var på schemat men eftersom West Coast Riot är imorgon vill jag vara frisk och utan eventuell träningsvärk.
Citat:
Ursprungligen postat av sp123ltd1
Såg nu att du var asåsare  Då har vi något gemensamt=)
|
Yes, nyinflyttad. Är du på hälsostudion? Annars om någon annan är det så kör jag gärna pass med någon.
Citat:
Ursprungligen postat av Symphony Flex
Jag är inte heller bög som väldigt många här verkar vilja påpeka men jag har en hel del kompisar som är det och känner jag dem rätt så skulle de vara jävligt nöjda med vad de såg om jag visade dem journalen
Är så nyfiken på knäppisen med yxa. var han high?
|
Haha, tack för kommentaren. Känner mig inte helt sexy direkt.
Händelsen med yxmannen:
En nära person till mig bodde i mitt hus för att komma bort från en större stad då hon haft problem med narkotika(Jag är helt ren och kommer att vara det). Killen ifråga är ett ex som var väldigt tofflig. Han gav henne saker och ibland dem en Iphone med abonnemang på 2 år. Efter att dom gjort slut krävde han tillbaka allt och när hon vägrade då allt sågs som gåvor lagmässigt polisanmälde han henne för stöld. Detta gick självklart ingenstans och hon tänkte anmäla han tillbaka för falsk angivelse. Killen fick mer eller mindre bryt, satte sig i bilen med en yxa och körde 6 mil. Han bor i en större stad så yxan var knappast för att hugga ner träd.
Han visste vart jag bodde samt att hon befann sig där(Trodde inte han skulle flippa) då han släppt av henne under tidigare visiter. Vi satt på altanen och drack kaffe när hans bil svänger in på uppfarten, han kommer ut och börjar skrika om att han har med sig hennes skit och att dom ska ta ett "snack". Han slänger en påse med kläder och annat in över altanräcket. Vi säger att han ska dra annars ringer vi polisen. Han går tillbaka till bilen, drar på sig en läderjacka och vid detta läget har vi halvsprungit in och låser alla dörrar. Jag går ner till källaren och tar tag i en kofot. Eftersom jag inte är en direkt liten person skulle det förhoppningsvis skrämma iväg honom. Jag kommer upp från källaren och hör henne skrika "HAN HAR EN YXA". Hon springer up på övervåningen och låser in sig i ett rum medan jag går in i vardagsrummet. Ser killen stå utanför altandörren(Halva är i glas) lyftandes yxan över huvudet. Hinner tänka "Du driver med mig?!" medan glaset från rutan regnar över mig från halva sidan rummet. Jag drar upp mobilen och börjar ringa 112. Han kommer in och mot mig är han lugn. Vi har en "Mexican standoff" i ungefär 20-25 min där jag pratar med polisen i ena luren och håller koll på honom medan han förklarar att "Detta är en naturlig reaktion och jag är rättfärdigad. Öga för öga" etc. Han stressar även att han inte vill skada mig men om jag gör "något" så kommer han göra det. Samt att ifall polisen försöker ta honom kommer han göra något mot dom med.
Han går lugnt upp till övervåningen och står och "pratar" med henne medan jag står på undervåningen och pratar med polisen samt är beredd på att springa upp och köra kofoten genom ansiktet på han ifall han försöker ta sig igenom dörren. Anledningen till att jag inte gjorde ett utfall var att han hade mer eller mindre rustning samt yxan som med en dålig träff kan göra förblödningsskador eller värre(Enhands yxa, alltså ingen stor).
Polisen började anlända efter 30 min men avvaktade då dom ville ha mer på plats. Dom krävde att jag kom och pratade med dom så jag fick lämna huset. Det slutade med brandkåren, 2 ambulanser, 4 patrullbilar, 1 hundpatrull och 2 piketbilar totalt. Efter cirka 2 timmar lyckades dom få ut henne genom att smyga bakom huset med en stege och gärningsmannen stannade kvar i huset och vägrade att ge sig. Efter ytterligare en timme kom han ut, med yxan med tanke på att piketen skrek åt honom att lägga ner den. Jag var för långt bort för att se något. Senare fick jag reda på att han gripits utan att någon skadats och han fördes bort.
Han var inte drogpåverkad utan var fullt medvetande om vad han gjorde, dock har han lätt aspergers.
Han släpptes ur häktet efter 1.5 dag då han "lovat att inte göra något mer."
Rättegången blir förhoppningsvis av senare i höst. Han kommer bli åtalad för Hemfridsbrott(Grovt).