Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-18, 14:50   #73
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av farghkardan Visa inlägg
2g * 80kg = 160 g fett per dag? Är det så du menar?
Ja, om jag går ner och slipper sötsuget så kommer jag nog fortsätta, och möjligtvis gå upp på typ 130 g per dag eller nåt sånt. Det jobbiga nu är att hålla sig under 20g .. 130 g är lättare.
Han menade protein. Minimalt med kolhydrater, och reglera mängden fett efter hur mycket energi du förbrukar. Huvudsaken av din energi kommer alltså från fett, och det är den enda variabla parametern i vad du äter. (nästan, man får väl i sig lite protein från fettkällor, men det är så man skall tänka)

Citat:
Ursprungligen postat av farghkardan Visa inlägg
Jag måste vara trött eller något men jag blir inte klok på det här inlägget. Lust att förklara på ett annat sätt?
Man brukar säga att varje kg kroppsfett kan bidra med 70 kcal/dygn. Jag vet inte är en maxgräns eller om det gäller för SNR (= förhöjda insulinnivåer ofta). Om du väger 80 kg och har kroppsfett på 15% har du 12 kg fett på kroppen, och din kropp kan alltså hjälpa till med 840 kcal fett per dag. Det är alltså gränsen för vad som är vettigt vad gäller energiunderskott, per dag. Det är därför feta människor går ned i vikt snabbare när de ger sig på det, och svårare när du blir smalare.

Såvida du inte är beredd att offra muskler också. För det kan kroppen gnaga av. Det vill man verkligen inte (tar så lång tid att bygga upp), så man vill hålla sig till ett energiunderskott under den gränsen, som mest.

Citat:
Ursprungligen postat av farghkardan Visa inlägg
Vart hittar du bra mat i stan? Vad rekommenderar du när man är på vift?
Pizzerior eller liknande som kränger kebabsallad. Eller en pizza utan att äta botten. Kött- eller fiskbit på valfritt lunchställe men be om grönsaker istället för potatis/pasta/ris och lite extra sås eller smör.

I mataffärer brukar det finnas Babybelost (= miniostar). Några såna småostar räcker gott och väl tills du skall äta nästa gång. Eller en 125g mozzarellaboll. En påse mandlar. En burk keso, kanske en burk creme fraiche.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat