Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-18, 05:39   #62
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av farghkardan Visa inlägg
Tack Eddie!

Jag har känt mig hemskt trött idag och har svårare att gå upp på morgonarna tycker jag, gissar på att det beror på att jag äter för lite fett men vem vet..

Jag vet inte riktigt, grejen är att jag tror att det blir hemskt mycket lättare att hålla en vikt när man kommit ner till den, bara se sig själv i spegeln är motivation. Så antingen går jag över till mer normal kost och tänker mer på vad jag stoppar i mig eller så fortsätter jag med LCHF och unnar mig kolhydrater ibland. Får se hur det blir.. har ännu inte upptäckt LCHF tillräckligt.
Ja att nästintill nolla kolhydraterna och ersätta med enorma mängder protein och fortfarande äta fettsnålt kan nog vara dumt. Protein är ju den minst effektiva energikällan helt klart.

Ligg på dryga 2g/kg kroppsvikt och öka fettet. Det tror jag kan vara ett bra tips. Angående framtiden skulle jag i alla fall ge det en chans om jag vore du, annars blir det ju svårt att utvärdera huruvida LCHF är en livsstil att följa eller ej. Bantning blir ju liksom aldrig helt representativt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat