Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-26, 13:55   #104
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Guden jag tillber vid nattduksbordet var natt, naturligtvis. Jörgen Vesti-Nielsen som ledde Karlshamnsstudien.

Midjeomkrets definierar jag tjock.

Poängen som sprang förbi dig med en väldans fart var att du kan ha dålig hälsa även om du är smal pga dåliga kostvanor...
Är Jörgen datan eller? Han måste ju ha gett referenser till det han har sagt, var fick han informationen ifrån?

Att man kan ha dålig hälsa trots normalvikt är knappast något nytt, men det finns bättre sätt att belysa det än att hitta på egen statistik och överdriva sina uttalanden som du gör hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Detsamma gäller alla andra som dömer ut lågkolhydratkost utan att själva ha gett det en ärlig chans.
Det där är det löjligaste argumentet som finns. Så man måste alltså prova alla upplägg, helst minst ett år, för att kunna uttala sig om dom? Har du provat GI, Atkins, Zone diet, ornish diet, viktväktarna, högproteinvarianter, cykliska ketogena dieter, intermittent fasta mm?

Hur fet du att Ornish inte hade fungerat bättre för dig än vad LCHF gör? Har du provat?

Självklart behöver man inte prova allt personligen. Det är därför vi har studier, det är så kunskap byggs upp. Att prova allt som du föreslår är ett säkert sätt att inte komma någonstans varken i kunskap eller i sitt egna liv.

På TV-shop finns ett bälte som påstås kunna ge en magrutor utan träning eller diet, måste jag prova den själv för att kunna uttala mig om den?
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat